Γυναίκες: Οι σωτήρες της διεθνούς οικονομίας;
Το γυναικείο φύλλο θα βγάλει τη διεθνή οικονομία από την κρίση, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.
Η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη του πλανήτη δεν είναι η Κίνα, η Ινδία, η Βραζιλία ή κάποια άλλη ανερχόμενη οικονομία, αλλά… το γυναικείο φύλο.
Στο συμπέρασμα αυτό οδήγησε έρευνα του Boston Consulting Group (ΗΠΑ), κατά την οποία οι οικονομικές απολαβές των γυναικών παγκοσμίως θα έχουν φτάσει στα 18 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2014 (ποσό διπλάσιο από το άθροισμα των ΑΕΠ της Κίνας και της Ινδίας), σημειώνοντας αύξηση 5 τρισεκατομμυρίων σε σχέση με τα συγκεκριμένα δεδομένα.
Για τον εταιρικό κόσμο, η αύξηση της οικονομικής δύναμης του γυναικείου φύλλου σημαίνει, πολύ απλά, κέρδη. Ωστόσο, κατά την έρευνα, πολλές γυναίκες θεωρούν ότι δε χαίρουν της προσοχής που θα έπρεπε.
«Ο τρόπος που οι εταιρείες συνήθως πλησιάζουν το γυναικείο καταναλωτικό κοινό είναι παίρνοντας ένα 'ανδρικό' προϊόν και βάφοντάς το ροζ» είπε ο Μάικλ Σίλβερσταϊν, ένας εκ των συντελεστών του βιβλίου «Women Want More». Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατ' αυτόν αποτελεί η αποτυχία της ιστοσελίδας «Della» της Dell Computers.
Στόχος της ήταν να πλησιάσει περισσότερο το γυναικείο κοινό, ωστόσο απέτυχε οικτρά, καθώς το όλο ύφος του θεωρήθηκε προσβλητικό από μεγάλο τμήμα του κοινού στο οποίο υποτίθεται πως απευθυνόταν- λόγω ύπαρξης «λαμπρών» εκφράσεων όπως «Θα ανακαλύψετε ότι τα notebooks σας μπορούν να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα από το να δέχονται τα emails σας».
Ωστόσο, ως η πιο προσβλητική βιομηχανία θεωρείται αυτή της παροχής οικονομικών υπηρεσιών. Κατά την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 12.000 γυναίκες από 40 περιοχές ανά τον κόσμο, οι οικονομικές υπηρεσίες (επενδύσεις, ασφάλειες, συμβουλές) δεν είναι καθόλου φιλικές προς το γυναικείο κοινό.
Τέτοιου είδους τακτικές εμπεριέχουν έναν τεράστιο κίνδυνο: αυτόν της αποξένωσης του ενός εκ των δύο φύλων του πλανήτη- του οποίου οι «καταναλωτικές δυνατότητες/ επιδόσεις» αυξάνονται ταχύτατα.
Οι γυναίκες ελέγχουν καταναλωτικές δαπάνες ύψους 20 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως - αριθμός που μέχρι το 2014 αναμένεται να ανέλθει στα 28 τρισεκατομμύρια.
Ένας από τους λόγους της αύξησης της καταναλωτικής δύναμης των γυναικών είναι η αλματώδης άνοδος οικονομιών όπως αυτή της Κίνας: χιλιάδες νεαρές κοπέλες οι οποίες κατέλαβαν θέσεις εργασίας λόγω της οικονομικής ανάπτυξης είδαν τις προσωπικές τους οικονομικές δυνατότητες να αυξάνονται κατακόρυφα.
Παρά την οικονομική κρίση, οι καταναλωτικές δαπάνες των γυναικών αυξήθηκαν κατά 15%, κυρίως χάρη στις δραστηριότητες γυναικών κάτω των 35, σύμφωνα με το Σων Ρέιν, διευθυντή του China Market Research Group.
«Οι γυναίκες αρχίζουν να βγάζουν τα ίδια λεφτά, αν όχι περισσότερα, με τους άνδρες» είπε σχετικά.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως στις ΗΠΑ, εν μέσω συνθηκών ανόδου της ανεργίας, ο αριθμός των εργαζομένων γυναικών έφτασε να ισούται με αυτόν των ανδρών. Αν και δεν έχει επιτευχθεί ακόμα ισότητα (όσον αφορά τις οικονομικές απολαβές) ανάμεσα στους Αμερικανούς και τις Αμερικανίδες εργαζομένους/ες (κατά μέσο όρο, μία γυναίκα κερδίζει 77 σεντς για κάθε δολάριο που κερδίζει ένας άνδρας) εκτιμάται πως αυτό αναπόφευκτα θα αλλάξει, καθώς μέχρι τα τέλη του 2009 υπολογίζεται πως οι εργαζόμενες θα είναι περισσότερες από τους εργαζόμενους.
Στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, πολύ συχνά, τα οικονομικά προγράμματα τα οποία στοχεύουν να βγάλουν οικογένειες εκτός των ορίων της φτώχειας επικεντρώνονται σε γυναίκες: σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, είναι καλύτερη ιδέα να δίνονται βραχυπρόθεσμα δάνεια σε γυναίκες παρά σε άνδρες, καθώς (εν αντιθέσει με τους άνδρες) είναι πιθανότερο πως θα τα επενδύσουν στην ευημερία της οικογένειας- ενώ είναι και πιο συνεπείς στις αποπληρωμές των δανείων.
http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από CNN
Μπορεί να σώσουν την
ΑπάντησηΔιαγραφήδιεθνή οικονομία
αλλά να "κλείσουν σπίτια".
Και τα δύο πάντως
δεν γίνεται να τα σώσουν.
Μάλλον το δεύτερο θα καταφέρουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως έχουν υπερμεγεθοποιήσει το εγώ τους, και υπερεκτιμήσει τις ικανότητές τους σε βαθμό ανησυχητικό.
Ίδωμεν!
E,δεν είναι ούτε κολακευτικός ούτε δίκαιος ο ρόλος που μας αποδίδουν και μάλιστα έτσι εμπειριστατωμένα.(για την συγγραφή έβαλα αστεράκι, όχι για την ουσία του περιεχομένου.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αρκετά και φτάνουν αυτά που κάνουμε στην ζωή μας για να μας καταξιώσουν σαν γυναίκες κι όχι η υπερκατανάλωση που πράγματι αποτελεί ένα προσφιλες σπόρ για άνδρες και γυναίκες.
Καληνύχτα φιλενάδα
http://ligery.pblogs.gr
http://pygemos.blogspot.com
http://lygeri.pblogs.gr
Ζήση......
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)
AATON
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλώς πέρασες....
Ίδωμεν....
Λυγερή μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοείται ότι δεν είναι και ό,τι κολακευτικότερο/καλύτερο.... και ότι είναι αρκετά αυτά που προσφέρουμε/κάνουμε για να καταξιωθούμε...
Να είσαι καλά.